text.skipToContent text.skipToNavigation

Stark logistikkedja tryggar leveranser även i kristid

Starka ägare, långa leverantörsrelationer och en väl genomarbetad logistikkedja. Det gör att Tibnor står stabilt även när omvärlden skakar. Så trots oroliga tider kan kunderna vara helt trygga i att deras leveranser kommer fram i rätt tid.  

Stor eller liten, frekvent kund eller någon som beställer mer sällan. Det spelar ingen roll. För Tibnor är alla kunder lika viktiga. Alla, från det stora verkstadsföretaget till den lilla entreprenören, ska kunna lita på att de får sina produkter från Tibnor levererade i rätt tid, kristid eller ej. 

- Tibnor har arbetat länge, i nära samarbete med kunder och leverantörer, för att utveckla en logistikkedja som är stark, trygg och pålitlig och som rullar enligt plan oavsett vad som händer. Vi vill vara länken mellan kund och leverantör och vi arbetar nära alla våra partners för att säkra den bästa möjliga logistiken och distributionen, säger Emma Mattisson, chef över lager och produktion på Tibnor.

Även Tibnors interna arbetssätt, med väl utarbetade processer och ett tätt samarbete mellan de olika avdelningarna, bidrar till en stark leveranskedja hela vägen från leverantör till kund.  

Emma Mattisson tillägger att Tibnors förmåga att ha hög tillgänglighet i sina lager också är en viktig trygghet för kunderna i sämre tider då likviditeten kan vara i gungning för vissa.

- Tack vare vår starka ägare, SSAB, har vi möjlighet att hålla stora lager. Det gynnar kunderna som då kan avropa mindre kvantiteter åt gången och slipper sitta på stora lager själva. Det är särskilt bra i kristider, då många företag vill undvika att binda kapital i lager.  

Då krävs det förstås även att man som kund kan lita på att produkterna levereras exakt när man behöver dem för produktion, utan förseningar. 

- Vi har en väl etablerad leveranskedja, med ruttschema och turer, som tryggar leveranserna ut till kund. Våra kunder kan vara säkra på att de får rätt produkter i rätt tid för att säkra sin egen produktion, säger Emma Mattisson. 

Hon påminner också om att Tibnor nyligen investerat i en mängd ny utrustning i sin maskinpark, för att kunna erbjuda marknaden tjänster som kapning, blästring, målning, borrning, skärning med mera.

- Det kan vara en bra lösning även för de kunder som normalt inte brukar köpa den här typen av tjänster, men som nu kanske dras med sjukskrivningar och därför är kort om personal. Att då köpa in till exempel målning eller kapning från Tibnor kan vara ett smart sätt att lösa problemet och hålla produktionen igång.

Mer att läsa

Snabborder
Bearbetningsalternativ

Välj kapningstyp

Notera: Pris för kapning och ytbehandling tillkommer i varukorgen.
Leveransalternativ
Valt datum Delleverans möjlig


Logga in

Jag har glömt mitt lösenord

Det glädjer oss att du vill bli kund hos oss. För att du som företagskund ska kunna handla av oss behöver du ansöka om ett kundkonto.

Ansök om kundkonto

*Notera att vi enbart säljer till företagskunder, tyvärr ej till privatpersoner. Ansökningar utan organisationsnummer kommer ej att behandlas.