text.skipToContent text.skipToNavigation

Hittar du inte vad du söker?

Vår personal finns på plats för att hjälpa dig med dina frågor.

Frågor och svar

Bli kund / ansök om webbkonto

Hur blir jag kund hos Tibnor?

Om du vill bli kund till Tibnor behöver du ansöka om det här. Efter att du skickat in din ansökan, kommer vi att kontakta dig. Ansökan kommer att behandlas inom ett par dagar. Vid en ansökan tas alltid en kreditupplysning på företaget.

Hur skapar jag ett webbkonto hos Tibnor?

Om du redan är kund till Tibnor kan du börja använda vår kundportal när du fått dina inloggningsuppgifter. För att få dina inloggningsuppgifter behöver du ansöka om det här. Efter att du skickat in din ansökan, skickar vi dig uppgifterna inom ett par dagar.

Vanliga frågor om leverans

Jag har frågor om min leverans från Tibnor. Var vänder jag mig då?

För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport. Då skickas din fråga direkt till din personliga säljkontakt. Alternativt så kontaktar du oss via chat, mail eller telefon så hjälper vi dig.

När får jag de varor jag beställer från Tibnor?

Det varierar beroende på leveransort, generellt har vi stopptid kl 12.00.

Levererar Tibnor till andra länder?

Ja, möjligheten finns. Alla leverans- och faktureringsadresser administreras av Tibnor. Kontakta oss via chat, mail eller telefon så hjälper vi dig. För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport. Då skickas din fråga direkt till din personliga säljkontakt.

Jag har inte fått min order, vad gör jag?

För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport. Då skickas din fråga direkt till din personliga säljkontakt. Alternativt så kontaktar du oss via chat, mail eller telefon så hjälper vi dig.

Jag vill reklamera en produkt jag köpt från Tibnor, hur gör jag?

Om du har ett konto i Tibnors kundportal, gå in i Mina ordrar, sök reda på din order och skapa därefter en avvikelserapport. Det underlättar om du skickar med en bild om det är en skada. Alternativt kontakta oss via chat, mail eller telefon så hjälper vi dig. Du kan också logga in i portalen, klicka på ditt namn och klicka på kontakta kundsupport.

Vanliga frågor om produkter

Jag har frågor om en produkt, vem kontaktar jag?

För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport. Då skickas din fråga direkt till din personliga säljkontakt. Alternativt så kontaktar du oss via chat, mail eller telefon så hjälper vi dig. 

Vanliga frågor om Tibnors kundportal

Vilka webbläsare fungerar bäst i Tibnors kundportal?

Vi stödjer inte längre webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webb-teknik. Därför rekommenderar vi att istället använda sig av någon av följande webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari.

Jag vill handla i Tibnors kundportal, hur gör jag?

Som befintlig kund till Tibnor fyller du i en kontoansökan som du hittar här. Om du är en helt ny kund till Tibnor ansöker du om att bli en kund här.

Hur loggar jag in i Tibnors kundportal?

Klicka på "Logga in" högst upp till höger på sidan. Ange din e-postadress och ditt lösenord. Om du saknar inloggningsuppgifter klickar du på "Ansök om kundkonto" i huvudmenyn för att skapa ett nytt konto.

Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?

Klicka på "Logga in" högst upp till höger på sidan. Klicka därefter på länken "Jag har glömt mitt lösenord" och följ instruktionerna. Därefter skickas nya inloggningsuppgifter till den e-post adress du valde när du registrerade dig.

Kan jag lägga till ny en godsmottagare?

Tibnor skapar godsmottagare som du sedan kan välja innan du skickar in din order. Vill du skapa en ny godsmottagare, kontakta oss via chat, mail eller telefon så hjälper vi dig. För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport. Då skickas din fråga direkt till din personliga säljkontakt.

Kan jag ändra i eller lägga till något till en befintlig order om jag kommer på något i efterhand?

Har du fått en orderbekräftelse kan du inte göra ändringar på egen hand. Kontakta oss via chat, mail eller telefon så hjälper vi dig. För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport. Då skickas din fråga direkt till din personliga säljkontakt.

Kan jag lägga till specifika önskemål till min order eller orderrad?

Ja, du kan lägga till specifika transport- och märkningskrav, t.ex. krav på kranbil.

Hur kan jag avbeställa en bekräftad order?

Annulleringar kan endast göras enligt gällande försäljningsvilkor. Kontakta oss via chat, mail eller telefon så hjälper vi dig. För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport.

Vilka dokument finns tillgängliga online via Tibnors kundportal?

Via Mina ordrar kan du söka och hämta ordererkännande, följesedel, faktura och certifikat. Via Mina offerter kan du ladda hem offerter.

Hur kan jag radera min personliga information?

Kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig att ta bort dina uppgifter i vårt affärssystem och i vår kundportal.

Hur använder jag snabborder-funktionen?

Om du redan på förväg vet vilka artikelnummer du ska beställa kan du använda Snabborder-funktionen. Den använder du genom att logga in i portalen och klicka på Snabborder längst upp på sidan.

Inne i snabborder skriver du in önskat artikelnummer och klickar på ”Sök efter produkt”. Om artikelnumret är korrekt, dyker produkten upp och du kan enkelt lägga till den i din varukorg. Ett perfekt sätt att arbeta på när man ska beställa ett flertal produkter från en redan förutbestämd lista.

Du som har egna artikelnummer kan även matcha dessa mot Tibnors artikelnummer. Det innebär att du kan använda snabborder-funktionen med dina egna artikelnummer och rätt produkt dyker upp. Om du vill matcha dina artikelnummer, kontakta oss via mail eller telefon så hjälper vi dig.

Hur hittar jag mina företagsspecifika priser?

I inloggat läge kan du se dina företagsspecifika priser efter att du fyllt i önskad kvantitet. Kostnad för emballage och frakt tillkommer.

Jag hittar inte produkten jag letar efter, vad kan jag göra?

Kontakta oss via chat, mail eller telefon så hjälper vi dig. För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport. Då skickas din fråga direkt till din personliga säljkontakt

Hur får jag materialcertifikat för mina order?

Du anger på varje orderrad om certifikat önskas. Certifikatet kan du sedan hämta i sidan för Mina ordrar.

Vanliga frågor om fakturor och ekonomi

Var kan jag se min senaste faktura?

När du loggar in på Mina sidor finner du Mina ordrar i menyn. Där kan du söka på, ordernummer, mitt ordernummer och datum. På varje order kan du välja att ladda hem faktura genom att klicka på dokument. Har du som befintlig kund inget login till vår kundportal, kan du ansöka om det alternativt kontakta oss via chat, mail eller telefon så hjälper vi dig.

Jag behöver en fakturakopia, hur gör jag?

Om du är inloggad, kan du söka på fakturor under Mina ordrar. Om du inte är inloggad kan du automatiskt ansöka om det här. Skriv in ditt fakturanummer så skickar vi automatiskt fakturakopia till fakturamottagarens e-postadress.

Vart vänder jag mig med fakturafrågor?

Kontakta oss via chat, mail eller telefon så hjälper vi dig. För dig med konto i kundportalen kan du klicka på ditt namn och sedan klicka på kontakta kundsupport.

Var vänder jag mig vid garantiärenden?

Om du har ett konto i Tibnors kundportal, gå in i Mina ordrar, sök reda på din order och skapa därefter en avvikelserapport. Det underlättar om du skickar med en bild om det är en skada. Alternativt kontakta oss via chat, mail eller telefon så hjälper vi dig.

Jag har en kreditnota som jag vill få utbetald och har ingen faktura att kvitta den mot, hur gör jag?

Kontakta vår kundreskontra via kreditavdelning@tibnor.com och ange kundnr, kreditnotanr samt vilket BG/kontonr du vill ha den utbetalad till.

Kan man få elektroniska fakturor från Tibnor?

Ja, vi hanterar olika format för elektronisk fakturering. Se information Digtiala Lösningar/Faktura, där du även har möjlighet att elektroniskt anmäla dig till olika lösningar. Du har även möjlighet att få dina fakturor via e-post. Genom att beställa fakturorna direkt till din e-post kan du enkelt spara dina fakturor i PDF-format där du vet var de finns. Du sparar samtidigt på miljön genom att använda mindre papper och färre posttransporter.

Kan jag som privatperson handla hos Tibnor?

Endast företag kan handla hos Tibnor. 

Leverantörsfrågor

Vart ska jag som leverantör skicka mina fakturor?

Leverantörer skickar fakturor till autoinvoiceSE@tibnor.com

Jag som leverantör har frågor, vart vänder jag mig?

Vid övriga frågor relaterat till leverantörer hänvisar vi till invoice@tibnor.com. Du som leverantör kan även ladda hem och läsa vår Instructions to Suppliers.

Jag ska leverera gods och behöver boka lossning, hur gör jag?

För att boka lossning av gods för du det via vårt bokningssystem som du finner här.

Hittar du inte vad du söker?

Vår personal finns på plats för att hjälpa dig med dina frågor.

Kontakta oss
Snabborder
Bearbetningsalternativ

Välj kapningstyp

Notera: Pris för kapning och ytbehandling tillkommer i varukorgen.
Leveransalternativ
Valt datum Delleverans möjlig


Logga in

Jag har glömt mitt lösenord

Det glädjer oss att du vill bli kund hos oss. För att du som företagskund ska kunna handla av oss behöver du ansöka om ett kundkonto.

Ansök om kundkonto

*Notera att vi enbart säljer till företagskunder, tyvärr ej till privatpersoner. Ansökningar utan organisationsnummer kommer ej att behandlas.