15 augusti 2019 08:16 CET Medarbetare

Kvartalets team: Team Eidsvoll, Oslo, Norge

Kvartalets team: Team Eidsvoll i Oslo, NorgeTeamet Eidsvoll i Oslo, Norge får utnämningen "Kvartalets team" för det andra kvartalet. Stort grattis säger vi! Teamet består av cirka 60 medlemmar: lager- och bearbetningsexperter, expeditörer och transportplanerare. Alla anställda som ser till att våra kunder får rätt produkter vid rätt tidpunkt.

De har jobbat sena kvällar och tidiga morgnar under de senaste månaderna för att flytta från tre separata lager till ett centrallager på ett så effektivt sätt som möjligt. Det nya centrallagret har varit i full drift sedan den 3 juni, vilket innebär ett bredare produktutbud, mer konkurrenskraftiga leveranstider och högre kvalitet för våra kunder. Vi passade på att ställa några frågor till Hans Kristian Austad, warehouse supervisor, om hans tankar om utmärkelsen.

Hur känns det att bli utnämnda till ”Kvartalets team”?

Det är roligt och väldigt trevlig att folk visar att de litar på oss.

Berätta lite om ert arbete. Vad gör ni och vilket är ert ansvarsområde?

Vi har ansvaret för hela vårt lager och under de senaste månaderna, flyttning, inläggning och påfyllning av varor. Under den dagliga driften har vi ansvaret för lastning och lossning av varor och att plocka order så att kunderna får rätt vara i rätt tid.

Vad betyder vårt löfte till kunderna ”vi gör skillnad” för teamet?

Vi plockar rätt vara i rätt tid och gör gärna lite extra för att kunden ska få rätt vara i rätt tid om det är något särskilt som inträffar. Vi ska alltid vara effektiva och jobba strukturerat.

Hur fokuserar ni på säkerheten?

Säkerhet är alltid det viktigaste för oss och det är bättre att lägga några minuter extra på uppgiften än att göra ett hastverk. Alla använder rätt skyddsutrustning och vi har de verktyg vi behöver för att arbeta på ett säkert sätt.

Hur skulle du beskriva processen som ni precis har gått igenom och vad är ni mest stolta över?

Det var mer varor än vi trodde och processen var mer omfattande än vad vi hade föreställt oss. Vi är väldigt stolta över att vi har lyckats flytta så mycket varor samtidigt som vi har plockat och skött den dagliga driften så bra som möjligt. Lagret är fint, bra omgivningar och ett bra ställe att jobba på. Detta kommer att bli väldigt bra så snart allt är på plats och alla rutiner är väl inarbetade.

Är det någon du skulle vilja hälsa till?

Till alla hantverkarna som har varit med och fått detta att fungera och transportörerna som har haft tålamod med oss. Jag vill även tacka alla tålmodiga kunder som har fått vänta lite under den här perioden. Och inte minst våra familjer som stått ut med allt vårt jobb under de här månaderna.