5
7 augusti 2019 09:14 CET Digitalisering

Ta reda på mer om möjligheterna och funktionerna i Tibnors kundportal

 

En av hörnstenarna i Tibnors arbete kring digitalisering är att förbättra kundupplevelsen genom e-handel och andra digitala självbetjäningstjänster. I april lanserades Tibnors kundportal och den nya plattformen som Tibnors kundportal bygger på är ett flexibelt system och som möjliggör för oss att kontinuerligt både förfina och utveckla ny funktionalitet för att underlätta för dig som kund. Vi kommer kontinuerligt att kommunicera om nya funktioner och features. Här är de senaste uppdateringarna.

Quick order

Om du redan på förväg vet vilka artikelnummer du ska beställa kan du använda Quick order-funktionen. Den använder du genom att logga in i portalen och gå till din varukorg. Inne i varukorgen skriver du in önskat artikelnummer och klickar på ”kontrollera artikel nr”. Om artikelnumret stämmer dyker produkten upp och du kan enkelt lägga till den i din varukorg. Ett perfekt sätt att arbeta på när man ska beställa ett flertal produkter från en redan förutbestämd lista.

Quick order i Tibnors kundportal

Quick order i Tibnors kundportal

Spara varukorgar

Beställer du ofta samma produkter eller kanske vill dela varukorgar med andra kollegor. Nu är det möjligt att spara en varukorg och/eller arbeta med flera samtidigt. Varukorgen tilldelar du ett namn och en beskrivning och kan sedan som val i sparandeprocessen välja att dela den med dina kollegor.  
Din sparade varukorg hittar du senare under ditt namn i huvudmenyn och sparade varukorgar.

Spara varukorgar i Tibnors kundportal

Spara varukorgar i Tibnors kundportal

Spara varukorgar i Tibnors kundportal

Förenklad sökning av produkter

Använder du den övergripande filterfunktionen när du söker fram produkter? Nu kopieras dina filterinställningar till produktdetaljsidan för att på ett enkelt sätt ta dig vidare i beställningsprocessen.

Förenklad sökning av produkter i Tibnors kundportal

Förenklad sökning av produkter i Tibnors kundportal

Information om när systemet arbetar

När du laddar hem filer kan det ibland vara svårt att förstå när systemet har startat att ladda ner. Det kan bero på en bristfällig internetuppkoppling, stora filer eller tillfälliga problem med uppkoppling mot server. Nu visas en ikon varje gång du har startat en nedladdning.

Information om när systemet arbetar i Tibnors kundportal

Matcha dina egna artikelnummer med Tibnors artikelnummer

Du som har egna artikelnummer kan nu matcha dessa mot Tibnors artikelnummer. Det innebär att du kan söka i portalen på dina egna artikelnummer och rätt produkt dyker upp. Med hjälp av Quick order-funktionen som vi informerat om ovan kan nu beställningsprocessen effektiviseras ytterligare. Kontakta din säljare på Tibnor om du vill matcha dina artikelnummer.

 

Besök kundportalen