2 maj 2019 07:56 CET Bearbetning, Plåt

Smidigare tillverkning och bättre kvalitet med ny laserskärningsmaskin i Seinäjoki

Laserskärningsmaskin Seinäjoki, TibnorTibnor har investerat i sin maskinpark och den här gången vid vår bearbetningsenhet i Seinäjoki. En ny laserskärningsmaskin togs i bruk vecka 9 och den nya maskinen stärker vårt utbud inom laserskärning. Vi kan i fortsättningen erbjuda våra kunder en mer flexibel, högklassig och konkurrenskraftig tillverkning av laserskuren plåt.

– Tillsammans med personalen sökte vi noggrant efter en ny fiberlaser och jämförde flera modeller som kan skära olika materialtjocklekar på ett mångsidigt sätt.  Den nya maskinen ökar kapaciteten i vår maskinpark speciellt för 6000 mm långa stycken, vilket ger kunderna större flexibilitet. Den nya teknologin ger även bättre noggrannhet i slutprodukterna säger Arto Aro, platschef på Tibnors bearbetningsenhet i Seinäjoki.

Med den nya maskinen kan vi bättre ta hand om våra lasersskärningskunder. Bland annat kan vi ge kunderna bättre leveranssäkerhet. Den nya Trumpf Trulaser 3060 Fiber-maskinen skär 1–25 mm tjocka material på mätområdet 2500 x 6000 mm. Maskinen har ett rakt skärhuvud och klarar även syrgas- och kvävgasskärning.

– Det har varit spännande och givande att börja använda den nya maskinen, den är snabb på att skära, säger Pasi Lauttamus, operatör på den nya laserskärningsmaskinen i Seinäjoki.

Arto Aro, Tibnor

Arto Aro, Platschef på Tibnors bearbetningsenhet i Seinäjoki