5 mars 2019 08:13 CET Tibnor Partner

Handelsstål i Uppsala och Gävle blir en ny Tibnor Partner

Handelsstål i Uppsala och Gävle ansluter sig till Tibnors återförsäljarnätverk och blir en Tibnor Partner. Tibnor Partner är ett nätverk av återförsäljare till Tibnor och säljer Tibnors sortiment i sitt geografiska närområde. Försäljning sker till företag och privatpersoner.

Handelsstål i Uppsala och Gävle säljer plåt, profiler, balkar, armering och rör av stål samt även rostfritt och aluminium. Handelsstål Uppsala och Gävle har ett välsorterat lager och om det saknas något finns det vanligen på plats inom en till två dagar. Företaget har också utrustning för kapning av profiler, rör och balkar samt klippning och bockning av Armering ILF.

– Att vara en Tibnor Partner ger oss tryggheten att ha nordens ledande leverantör som samarbetspartner. Tibnor stärker oss med sin produktkännedom och snabba, säkra leveranser säger Gunnar Alm, VD på Handelsstål i Uppsala och Gävle.

– Vi välkomnar Handelsstål i Uppsala och Gävle till vårt återförsäljarnätverk och det känns tryggt att vi kan öka vår lokala närvaro i Uppland och Gästrikland, säger Johan Lindén, försäljningsdirektör på Tibnor.

Handelsstål i Gävle och Uppsala, Tibnor Partner

Gunnar Alm och Johan Lindén