5
8 januari 2019 08:17 CET Medarbetare

Månadens medarbetare i december: Purchasing & Inventory Management Team i Norge

 

Purchasing & Inventory Management Team Norway

Teamet för Purchasing & Inventory Management i Norge får utnämningen "Månadens medarbetare" i december. Stort grattis! Teamet består av Espen Simonsen, Kenneth Sandberg, Marianne Kråkvoll och Agnieszka Murawel-Lane. 

 

Hur känns det att få utnämningen "Månadens medarbetare"?

”Det är roligt att bli nominerad. Det ger självförtroende och bekräftar att vi har gjort någonting bra.”

Motiveringen lyder:

”De är ett sammansvetsat gäng. Alla är ganska nya, men de arbetar hårt och är bra på att dela med sig av sina olika erfarenheter. De har ett bra informationsflöde och delar med sig av bästa praxis och ger kontinuerlig utbildning i SAP för att hjälpa både support- och försäljningsavdelningen. De ser till att vi har en väl fungerande process från tillverkning till försäljning och leverans till slutkund. Teamet för Purchasing & Inventory Management och dess feedback om leverantörernas situation är bra för säljarna så att information om marknadsstatus för våra produkter kan vidarebefordras till våra kunder."

Vad tänker ni när ni hör motiveringen?

”Det känns som att vi gör något bra och löser våra uppgifter på ett sätt som gör att vi uppfyller andras förväntningar. Ibland så vet vi inte riktigt hur det går när vi inte får någon feedback, så det är väldigt bra att få den här feedbacken som visar att vi är på rätt väg.” 

Berätta om ert jobb: Vilka uppgifter och ansvarsområden har ni?

”Vi ser till att vi har varor i lager, till rätt pris och i rätt mängd och att vi har ett bra rullande lager. Mycket handlar om kommunikation och då särskilt med försäljningsorganisationen. Kommunikationen har blivit mycket bättre, men vi jobbar ständigt med att förbättra planerings- och analysunderlag. Vi skulle gärna vilja ha en kristallkula så att vi kunde se in i framtiden.”

Vad betyder det för er att göra skillnad – vad gör ni för något som påverkar våra kunder? 

”Vi gör allt vi kan för att hitta en bra lösning för kunden, även om vi inte har produkten i lager. Vi jobbar kontinuerligt med analyser för att se till att vi har rätt varor på lager. Vi är ett team med flera interna funktioner. Vi har till exempel ett nära samarbete med produktsupport och försöker alltid hitta bra lösningar.”