3 december 2018 08:02 CET

Månadens medarbetare i november: Lisa Flormaelen från Sverige

Lisa Flormaelen, Tibnor

Hur känns det att få utnämningen "Månadens medarbetare"?

"Känner mig glad och hedrad. "

Motiveringen lyder:

"Lisa är alltid hjälpsam och glad, och gör ett fantastiskt arbete med logistik och transport till Norge. Hon stöder oss i Norge mycket och ser alltid till att kunden blir nöjd och allt med ett härligt leende och god serviceattityd."

Vad tänker du själv när du hör motiveringen?

"Skoj att få positiv feedback. Jag försöker alltid göra mitt bästa för att hjälpa mina kollegor och våra kunder. Det gör att när jag går hem för dagen känner jag mig nöjd med min arbetsdag."

Berätta om ditt jobb: vad gör du och vilket område ansvarar du för?

"Jag jobbar som en i ett team av tre transportplanerare på Tibnors bearbetningsenhet i Eskilstuna. Vi ser i huvudsak till så att det kommer lastbilar och lastar det gods som är producerat. Det innebär även mycket jobb med problemlösning. Jag jobbar även med utredningar, utveckling och underhåll av basdata t ex ruttuppsättningar."

Vad betyder det för dig att göra skillnad – vad gör du som påverkar våra kunder?

"Under mina år inom Tibnor har jag skaffat mig mycket bred och djup kunskap inom många områden. Detta kan jag nyttja för att tillsammans med mina kollegor på bästa sätt lösa problem som kan uppstå och ge kunden bästa möjliga service."

Finns det saker som kunderna inte är medvetna om, men som Tibnor kan göra för dem?

"Det finns säkert en hel del som kunderna inte vet om att vi kan göra för dom. Viktigt att vi är synliga på t ex LinkedIn, Elmiamässan för att kunna nå fram till våra gamla och nya kunder med information om vad Tibnor kan ge kunden för mervärde. Dels när det gäller produkter och våra processer."