1 november 2018 07:57 CET

Månadens medarbetare i oktober: Kimmo Kosonen från Finland

Hur känns det att få utnämningen "Månadens medarbetare"?

Kimmo Kosonen, Tibnor

”Det totalt överraskade mig. Jag känner mig verkligen hedrad.”

Motiveringen lyder:

”Kimmo är en riktigt kompetent chef. Han vet mycket och löser alltid problem snabbt och med hög professionalism. Man kan verkligen lita på Kimmo. En outtröttlig hårt arbetande medarbetare, som har avancerat från arbetstagare till chef. Han fungerar som en nyhetsförmedlare: om du frågar honom om något, ger han dig alltid ett svar och går till botten med alla saker som dyker upp.”

Vad tänker du själv när du hör kommentaren?

”Det känns alltid trevligt att få positiv feedback.”

Berätta om ditt jobb: vad gör du och vilket område är ditt ansvar?

”Jag jobbar på anläggningen i Hyvinkää som lagerchef. Utöver detta ansvarar jag för lagerinventeringar och är involverad i dagliga problem som dyker upp.”

Vad betyder det för dig att göra skillnad – vad gör du som påverkar kunden?

”Jag försöker arbeta på ett sätt som gör alla inblandade nöjda. Jag försöker också vara behjälplig till andra medarbetare, om jag bara kan. För att göra skillnad måste vi alla vara inblandade och lyckligtvis är jag omgiven av ett nätverk av människor som gör allt detta möjligt.”

Sist men inte minst: vill du skicka en hälsning?

”Till alla på Tibnor men speciellt till mitt team i Hyvinkää! Också ett stort tack till alla som röstade för mig.”