1 oktober 2018 08:37 CET

Månadens medarbetare i september: Kjell Magnusson från Sverige

Hur känns det att få utnämningen "Månadens medarbetare"?

Kjell Magnusson, Tibnor

”Är naturligtvis hedrande och överraskande. Visst blir man glad! Har flera gånger tänkt nominera andra som jag anser vara förtjänta av detta. Får ta tag i det nu!”

Motiveringen för dig låter väldigt bra:

”Kjell är alltid hjälpsam och positiv, och extremt duktig i sin roll. En riktig klippa som Tibnor ska vara glada över att ha. Han jobbar med ständiga förbättringar i vår SAP, och ställer alltid upp när vi har SAP-problem.”

Vad tänker du själv när du hör kommentaren?

”Man känner att det arbetssätt vi försöker arbeta utifrån känns lyckat. Vi på IT har ambition att jobba nära verksamheten och vara delaktiga, på ett positivt och eftertraktat sätt, i de beslut som tas.”

Berätta om ditt jobb: vad gör du och vilket område är ditt ansvar?

”Jobbar på IT som verksamhets/systemutvecklare, främst inom områdena inköp/ekonomi. Inom ramen för våra system, hitta nya lösningar för effektivare processer och arbetssätt. Hela tiden i samråd med verksamheten. Det är ett ständigt flöde av förändringsönskemål, stora som små. Har även mycket kontakt med de externa resurser vi har tillgång till.”

Vad betyder det för dig att göra skillnad – vad gör du som påverkar kunden?

”Att försöka vara flexibel och delaktig i de önskemål om utveckling/förändring som hela tiden finns. Många förändringar som sker bottnar just i krav och önskemål från kund. Även från våra leverantörer som många gånger är lika viktiga!”

Finns det saker som kunderna inte känner till att Tibnor kan göra för dem?

”Tror att de som idag är kunder hos Tibnor har bra koll på vad vi kan erbjuda. Dock känns vi relativt anonyma gentemot de som idag inte är våra kunder – kanske potential där?”