4 september 2018 08:01 CET

Månadens medarbetare i augusti: Markus Ravn från Norge

Markus Ravn

Hur känns det att få utnämningen "Månadens medarbetare"?

”Mycket överraskande, men det är förstås roligt att bli uppmärksammad.”

Motiveringen för dig låter väldigt bra:

"Markus är en bra teamspelare här i Bryne och gör arbetsdagen lättare för oss inom försäljningen med sin vilja och sitt lösningsinriktade sätt.Han är en resurs i SAP och verkligen ett stöd för alla avdelningar inom Tibnor i Norge. Han gör ett enastående arbete och i dessa förändringens tider har han varit en viktig och positiv mellanhand. Han hjälper gärna till i alla utmanande situationer. Han sköter även lagret i Stavanger på ett exemplariskt sätt så att kunderna får vad de begär i rätt tid."

Vad tänker du själv när du hör kommentaren?
Det är trevligt att få så bra feedback, men det finns självklart flera kollegor som också borde uppmärksammas.”

Berätta om ditt jobb: vad gör du och vilket område är ditt ansvar?

”Det positiva med mitt jobb är att jag har väldigt omväxlande arbetsuppgifter. Det är för det mesta något nytt att ta hand om varje dag. Min huvudsakliga uppgift är att sköta lagret på Bryne, men jag ger också mycket support på SAP.”

Vad betyder det för dig att göra skillnad – vad gör du som påverkar kunden?

”Jag försöker alltid hitta den bästa balansen mellan kundernas behov och vad som är kostnadseffektivt för oss. Vi strävar efter att hitta den bästa lösningen - och jag tror kunderna märker det. Vi försöker alltid göra det lilla extra för att göra kunden nöjd.”

Finns det saker som kunderna inte känner till att Tibnor kan göra för dem?

”Jag tror att de som gör affärer med oss är väldigt medvetna om att vi kan fixa det mesta!”