7 maj 2018 16:15 CET

”Månadens medarbetare” i april: Torild Ødegaard, Stavanger, Norge

Torild Ødegaard, försäljningschef region väst i Norge, får priset som ”Månadens medarbetare” i Tibnor i april. Vi gratulerar Torild till priset!

Hur känns det att vinna priset som ”Månadens medarbetare”?
Mycket trevligt med ett sådant bevis på förtroende. Förvånad, men självklart hedrad.”

Motiveringen till priset låter väldigt bra!
”Torild är offensiv i alla situationer och alltid positiv till att utmana "så har vi alltid gjort". Sprider mycket energi både internt och till kunder. Torild har varit en tydlig och synlig försäljningschef för Stavangerkontoret under en period av stora förändringar både på marknaden och i organisationen. Tar alla utmaningar rakt av. Har kundansvar för några av Tibnor Norges största kunder. Framåt på ett bra sätt och tar aldrig ett nej för ett nej."

Vad tänker du när du hör detta?
Tack för den positiva feedbacken. Jag trivs mycket bra med mina kollegor. Jag är imponerad av hur vi tillsammans, i en tid med stora förändringar, kunnat vara så lösningsorienterade. Att använda alla resurser i företaget är viktigt både för företaget och för var och en av oss. Det är en mycket spännande tid som ger mig motivation i vardagen. Nu bör jag definitivt leva upp priset och göra mig förtjänt av det så det bara att öka takten.”

Berätta om ditt jobb: vad gör du och vilket är ditt ansvarsområde?
I min roll som försäljningschef för region väst rapporterar jag till regionchef Svein Sture. Jag är ansvarig för kunderna tillsammans med mitt team i regionen. Vårt fokus är att behålla och utveckla befintliga relationer med kunder och skapa nya.”

Vad betyder det för dig att göra skillnad – vad gör du som påverkar kunden?
Huvudfokus för oss är kort svarstid och bra leveranser, det är en bra grund för att få kundernas förtroende. Tätt samarbete inom avdelningen och rätt användning av resurser ger en bra grund för att leverera bra lösningar till kunden.”

Finns det saker som kunderna inte känner till att Tibnor kan göra för dem?
”Vi arbetar aktivt med att implementera Webshopen hos våra kunder.”