4 april 2018 08:20 CET

Priset som ”Månadens medarbetare” går till Kim Wärn i Eskilstuna

Kim Wärn, material- och platssamordnare i Eskilstuna stålservicecenter, vinner priset som ”Månadens medarbetare” i mars på Tibnor.

Hur känns det att vinna priset som ”Månadens medarbetare"?
”Självklart så åkte ju hakan ner i backen när jag fick höra det. Men det är klart att man blir glad, det är alltid kul när någon uppskattar det man gör på jobbet.”

Motiveringen för dig låter väldigt bra:
”Kim ställer alltid upp och hjälper till. Han har järnkoll på materialet i lager och är alltid tillgänglig och kan svara på frågor - till och med då han varit hemma. När Kim ger snabba klara besked, kan säljare ge snabba besked till kund omgående. En riktig stjärna!”

Vad tänker du själv när du hör kommentaren?
”För mig är det en självklarhet att hjälpa till även om jag blir lite röd om kinderna av de fina orden. Den personen/personerna som jag hjälpte den här gången har säkert hjälpt mig eller någon annan många gånger. Det är ju det lagspelet handlar om, att hjälpa varandra.”

Berätta om ditt jobb: vad gör du och vilket område är ditt ansvar?
”Jag får väl säga att jag är ganska ny på min tjänst här i Eskilstuna som material- och platssamordnare.
Man kan väl säga att jag inte är varm i kläderna än. Rollen i sig är ganska bred, men jag jobbar mycket med returer, fakturor och inköp av diverse kontorsmaterial. Det finns också en del där jag hjälper till med materialfrågor t.ex. letningar, charger och andra problem som kan uppstå under en dag på jobbet.”

Vad betyder det för dig att göra skillnad – vad gör du som påverkar kunden?
”Jag försöker att underlätta jobbet för andra, att vara lite” spindeln i nätet”. Kan jag få någons dag att bli lite lättare, så lovar jag att kunden i slutändan har sin produkt både i tid och med rätt kvalitet.”

Finns det saker som kunderna inte känner till att Tibnor kan göra för dem?
”Tyvärr så vet jag ganska lite om övriga orters specialitet och styrka. Men jag kan säga så här om Tibnor! Ge oss en utmaning och vi ser till och lösa den, det mesta handlar om planering och samarbete.”

Varma gratulationer, Kim!