5
Kontakta oss
Begäran om kontakt

About you:

* Obligatoriskt
2 oktober 2017 14:10 CET

Månadens medarbetare” i september: Barbro Garen, försäljning, Norge

Barbro Garen, regionchef på säljkontoret i Ørsta i Norge, vinner vårt nästa pris som ”Månadens medarbetare” på Tibnor. Varma gratulationer, Barbro!

Hur känns det att få priset som ”Månadens medarbetare”?

"Jag blir ödmjuk, det var mycket överraskande, men nu när det har sjunkit in är det väldigt trevligt. Ett bevis på förtroende. Mycket trevligt att bli uppmärksammad och att det jag gör är viktigt och av värde också för andra.”

I formuläret frågade vi efter motiveringen till det givna förslaget, och den är:

"Barbro kör för fullt hela tiden och är mycket skicklig på att kontinuerligt göra uppföljningar av kunder och har kunden i fokus. Hon är mycket positivt inställd till och bidrar aktivt till att utveckla företaget mot vårt strategiska mål ”Ett Tibnor”. "

Vad tänker du när du hör detta?

"Jag är glad att det jobb vi lägger ner på våra kunder syns. Det är de som betalar vår lön. Jag fokuserar på att det ska vara lätt för kunden att vända sig till oss. Vi ska vara de första som de tänker på när de ska beställa. Jag brinner för ett enat företag, "Ett Tibnor", och digitalisering är något av det viktigaste vi kan satsa på. Det är vårt verktyg och det är framtiden. Jag lärde mig en gång att utvecklingen under de kommande tio åren motsvarar de senaste 100 årens utveckling. Vi har mycket nytt och spännande att se fram emot. "

Berätta lite om din historia i Tibnor. När började du, och har du haft andra befattningar i företaget?

"Jag började 2006 som säljare. Jag kunde inte någonting om stål, men fick en bra utbildning och kom till en mycket bra arbetsmiljö. Alla frågor var välkomna vilket gav mig självförtroendet att fortsätta. För 2-3 år sedan fick jag möjlighet att börja som regionchef på vårt försäljningskontor i Ørsta - och det har jag inte ångrat. Det är en position som erbjuder många spännande utmaningar och möjligheter till utveckling.”

Du blev belönad för att du gör skillnad och tillför värde för kunden – kan du ge ett bra exempel på vad det betyder i ditt arbete?

"Jag tycker det är lätt att följa upp kunden om jag visar nyfikenhet och intresse för deras verksamhet. Vi har bra ramar, bra verktyg och ett bra team som kan svara på förfrågningar och andra frågor från kunder och då når vi fram. Vi har ett bra läge på Sunnmøre, mitt bland våra kunder, så det är lätt för oss att besöka dem och sätta oss in i deras situation."