Begäran om kontakt

* Obligatoriskt
4 september 2017 08:00 CET

”Månadens medarbetare” i augusti: transportplaneringen i Järvenpää, Finland

Transportplaneringen i Järvenpää, som består av Marko Pelli och Toni Hummelholm, vinner augustis pris som ”Månadens medarbetare” på Tibnor. Varma gratulationer, Marko och Toni!

Hur känns det att få priset som ”Månadens medarbetare”?

”Självklart känns det bra.”

För er var motiveringen: ”Marko och Toni har en väldigt fin inställning till sitt arbete och sätter alltid kunden först. De gör alltid sitt bästa för att kunden ska få leveranserna i tid. De är positiva även om det är väldigt bråttom. Även kunderna har noterat deras inställning och kämpande, och har gett fin feedback”. Det låter väldigt bra, vad tänker ni själva när ni hör detta?

”Som sagt, det känns det ju väldigt bra. Speciellt som vi inte har kontakt ansikte mot ansikte med andra i företaget i vårt dagliga arbete, så är det trevligt att överhuvudtaget få feedback”.

Berätta lite vad ni gör och vilka ni är?

”Vårt arbete är få materialet från lager och produktion till kunderna. I arbetet ingår utöver bokning av transport och hantering av leveransdokumenter även att vi går igenom fraktdokument och skickar materialintyg. Vi har båda jobbat på Tibnor ett par årtionden: vi kom på nittiotalet som sommararbetare, och har sedan dess arbetat tex på lagret, i produktion,  plock av material och inventering”.

Ni blev belönade för att ni gör skillnad och tillför värde för kunden – kan ni ge ett bra exempel på vad det betyder i ert arbete?

”Vi jobbar ju enligt de ramar och behov vi får från försäljningen och transportföretagen. Men i vårt eget arbete är det viktigt att förstå att vi är en del av en lång kedja. Det vi gör och hur vi gör det slutar inte hos kunden, utan materialet går vidare från kunden”.

Månadens medarbetare

< TILLBAKA TILL UPDATE