Begäran om kontakt

* Obligatoriskt
22 augusti 2017 14:52 CET

Blogg: Mikael Nyquist, Tibnors VD - Dags att starta upp höstens arbete

Jag tror att de allra flesta börjar komma tillbaka från semestern, och jag hoppas att vi alla inom industrin har kunnat ladda batterierna och spenderat välförtjänt tid med familj och vänner. Nu är det dags igen att sätta igång arbetet och jag tänkte säga ett par ord om hur vår målbild på Tibnor ser ut.

Säkerheten är vår högsta prioritet. Som en del av SSAB, har vi som mål att bli det säkraste stålföretaget i världen.  Genom att  arbeta tillsammans , ta ansvar för oss själva och för varandra och vara uppmärksam på dessa enkla regler, kan vi förbättra säkerheten dygnet runt, sju dagar i veckan. Vi har en utmärkt möjlighet att titta runt oss med ”fräscha ögon” nu när vi är tillbaka efter sommaren – vad ser jag runt mig som kan vara en risk för mig eller de jag jobbar med? Vi kommer också att fortsätta med Tibnors Säkerhetsdag som vi genomför den 9 november i alla länder och alla anläggningar samtidigt.

I våra verksamhetsländer i Norden och Baltikum kommer vi att ha fortsatt fokus på aktivt arbete med säkerheten, leveranser och kostnader. Och självklart har vi fokus på det viktigaste: våra kunder, deras behov och vår kunskap att hålla de löften vi ger. Våra två stora funktioner, Parts Business och Purchasing & Inventory Management, fortsätter att bygga starka processer och team som jobbar tvärs länderna och förstärker vårt sätt att arbeta som ett gemensamt nordiskt Tibnor.

Vi vill också jobba ännu smidigare som ett Tibnor-team, för att ännu bättre serva våra kunder på högsta möjliga nivå och med stark kundinriktning. Ett exempel på detta arbete är att vi fortsätter med att uppmärksamma ”Månadens medarbetare”-priset till en person eller ett team som arbetar i enlighet med vårt kundlöfte ”Vi gör skillnad”.

Låt oss jobba tillsammans, säkert och med glädje, så kommer vi att fortsätta att göra den nordiska industrin ännu starkare, varje dag.

Mikael Nyquist